אורטוקין

אורטוקין כטיפול בשחיקת סחוסים ודלקות מפרקים שחיקת סחוס הינה תופעה שמוכרת בעיקר אצל ספורטאים ומתרחשת בעיקר בסחוס הברך וסחוס הקרסול שהם המקומות שעליהם מוטל רוב המשקל והעומס. כאשר מתחיל התהליך של השחיקה נוצרת במקום גם דלקת שמפרישה חלבון דלקתי שעלול לפגוע בסחוס ובעצם. כאשר ישנם כאבים, נפיחות ומתפתח תהליך דלקתי המצב עלול להחמיר את השחיקה של הסחוס ולכן יש צורך לטפל במצב . אפשרויות הטיפול במצב של שחיקת סחוס:
  1. טיפול פיזיותרפי
  2. שינוי סוג ספורט
  3. שימוש בגרב או תחבושת אלסטית לייצוב הברך.
  4. הטיית ציר הברך על ידי ניתוח
  5. הזרקת סטרואידים למקום הדלקתי
  6. הזרקה של חומצה היאלורונית
  7. PRP הזרקת
  8. שימוש בתאי גזע לצורך בניית סחוס מחדש
אפשרות נוספת הינה הזרקת אורטוקין למקום הפגוע. האורטוקין הינה שיטה ביולוגית לטיפול בדלקות במפרקים ובשחיקה של סחוס והיא מתבצעת על ידיד ריפוי המקום מתאי הדם של המטופל עצמו. אותם תאי דם מכילים חלבונים בעלי נוגדנים לדלקות וחלבונים הגנתיים שכאשר מזריקים אותם למקום הנגוע בדלקת הגוף מתחיל לרפא את עצמו וזאת על ידי שימוש בחומרים הטבעיים אותם הוא מייצר ללא צורך בשימוש בחומרים כימיים או חיצוניים אחרים. שיטת האורטוקין: בטכנולוגיית האורטוקין נעשה שימוש בחלבונים הטבעיים שיוצרים בתאי הדם של המטופל עצמו ואשר הוכחו ביעילות שלהם כדרך לעצור התפתחות דלקתית. על ידי שימוש בציוד חדשני וטכנולוגיה מיוחדת ניתן לקחת תאי דם מהחולה בדגימת דם רגילה ולהפיק ממנו ברום מיוחד ולייצר פי 200 חלבוני הגנה נוספים. גוף האדם אמנם מייצר את החלבונים האלה אך לא יכול להפרידם בעצמו ולכן בעזרת שיטת האורטוקין ניתן להגדיל באופן משמעותי את כמות המרכיבים החיוביים להזריקם למקום הכואב בגוף על מנת לעזור לו להילחם בדלקת. שלבי הטיפול בשיטת האורטוקין:
  1. לקיחת דגימת דם מהרופא לתוך מבחנה מיוחדת.
  2. שמירת הדם בתנאי מעבדה בטמפרטורה של 37 מעלות צלזיוס שגורמת להפרשה מוגברת וגדולה של החלבונים החיוניים שנמצאים בתאי הדם.
  3. לאחר התקרשות הדם מוציאים ממנו את הסרום אשר מכיל ריכוז גבוה של חלבונים אנטי דלקתיים וחלבוני הגנה הנחוצים להילחם בדלקת.
  4. הזרקת הסרום ישירות למקום הפגוע בתדירות של שתי זריקות בשבוע.
יתרונות השיטה:
  • שיטת האורטוקין הינה שיטה טבעית ביולוגית שהבסיס שלה הוא שימוש בחלבונים שהגוף עצמו מייצר ללא שימוש בחומר חיצוני.
  • מניעה של התפתחות דלקתית נוספת ועצירת הדלקת הקיימת במקום
  • את הסרום ניתן להזריק במדויק למקום הפגוע.
  • מניעה שחיקה עתידית של הסחוס במקום בו התפתחה הדלקת וייצור מנגנון הגנה על המקום.
  • הרגשת שיפור בכאב כמעט במיידי לאחר הזריקה הראשונה ושיפור בתפקוד
  • לשיטת האורטוקין אין תופעות לוואי
  • ניתן לטפל בשיטה במטופל בכל גיל
  • כל מטופל יכול לקבל את זריקות האורטוקין ואין כל הגבלה רפואית לשימוש בשיטה אצל חולים מסוימים.
הקלה בכאבים תורגש כבר לאחר קבלת הזריקה הראשונה כמו כן יורגש שיפור כחודשיים לאחר הטיפול ויהיה ניתן לתפקד ביתר קלות. חשוב לדעת שאין לבצע כל פעילות ספורטיבית או כל פעילות גופנית מאומצת בזמן קבלת הזריקות אך לאחר סיום הטיפול ניתן לחזור בהדרגה ובמעקב לפעילות. בזמן קבלת הטיפול כדאי לבצע טיפולים אחרים שתומכים בטיפול ומזרזים את תהליך החלמה כדון טיפולי פיזיותרפיה, טיפולי רפואה משלימה- אלה יכולים לעזור לשפר את תפקוד המפרק הפגוע. היתרון הגדול ביותר של שיטת האורטוקין הוא שהיא מאפשרת לאזן את הגורמים החיוביים והחיוניים לצורך בניית המפרק וכל זאת על ידי שימוש בפעילות ובחומרים הטבעיים של הגוף. זריקות האורטוקין עוזרות להפחית באופן משמעותי את הכאבים, מזרזים את תהליך ההחלמה של המקום ומגדילים את יכולת התנועה והתפקוד תוך כדי מניעת שחיקת סחוס עתידית.

ד”ר רון ארבל מומחה לכירורגיה אורתופדית, מומחה ברכיים וקרסוליים ופגיעות ספורט אחראי המרכז לרפואת ספורט וכירורגיה ארטרוסקופית בבית חולים סוראסקי

צור קשר

© כל הזכויות שמורות